Webshop indítás 2022-ben: ilyen árakra számíthatsz

webshop indítása

A szolgáltatások és a termékek értékesítésére szolgáló online áruház indítása ma könnyebb, mint valaha. Első lépésként ki kell dolgozni az üzleti koncepciót és ki kell választani azokat a termékeket, amelyeket értékesíteni szeretnénk. Ezután lehet kiválasztani azt az e-kereskedelmi platformot, amelyen keresztül ki tudjuk szolgálni a vásárlókat. Az online áruházak tulajdonképpen vizuális platformok, ezért nagyon erős termékoldalakra és egy marketingtervre is szükség lesz. Ha már tudjuk, hogy körülbelül mennyi terméket szeretnénk listázni a webáruházban, akkor nagyon egyszerű lesz kiválasztani a megfelelő webshopot.

Válasszuk ki az üzleti koncepciót, azaz tudjuk, hogy mely piaci résre vagy iparágra szeretnénk kihegyezni a webáruházat. A konkrét érdeklődéssel rendelkező ügyfeleket mindig sokkal könnyebb megtalálni és őket megszólítani közvetlenül. Ha van egy cipőrajongó, akkor ebben az esetben érdemes cipő webshopot nyitni. Ennél egy fokkal jobb és talán nehezebb is, ha egy piaci rést próbálunk meg kitölteni, hiszen akkor szinte biztos a siker. Ha papucsokról van szó, akkor például nagyon sokan kedvelik a Batz papucsokat. Ha már van elképzelésünk arról, hogy mit és hogyan szeretnénk eladni, akkor létre kell hozni a saját márkánkat. Ez a cégnevet, a weboldalt és a logót jelenti. Online áruház esetében nagyon fontos a domain név kiválasztása is, hiszen annak is összhangban kell lennie a márkánkkal. A domain név legyen könnyen betűzhető és ha lehet rövid. A termékeket kizárólag megbízható beszállítókon keresztül érdemes beszerezni.

És ezen a ponton el is érkeztünk a webshop létrehozásához. Indítás előtt mindenképp érdemes tisztában lenned egy webshop készítésének az árával. Az áruház létrehozásakor az első komoly döntés az, hogy mely platformot válasszuk. Sokan választják az egyedi webáruházat, de ez igen költséges. Ha most indítjuk el vállalkozásunkat, akkor érdemes egy havi fizetési konstrukciós, kvázi bérlésben gondolkodni. Egy webáruház bérlésével minden olyan funkcióhoz hozzájuthatunk, amely esetleg egy egyedi oldalnál külön fejlesztést igényelne. A bérlés a feltölthető termékek darabszámától és a bérleti idő hosszától függ. Legtöbbször ingyenes próbaidőszakot is felajánlanak, így nagyon gyorsan meggyőződhetünk arról, hogy jó döntést hoztunk-e. Az okostelefonbarát arculat szintén nagy segítséget jelenthet, hiszen ma már nagyon sokan telefonról intézik a vásárlásokat. 250 darab termék esetén a havi bérlést megúszhatjuk 3340 Forintból. Amennyiben megkötjük a szerződést két évre, akkor a havi kiadásunk 2710 Ft lesz. Ez 250 termékre levetítve durván 10 Forint kiadást jelent. Jó hír, hogy az egyes termékekhez 3 darab képet is fel lehet tölteni, amely, mint tudjuk vonzza a vásárlókat. Első alkalommal szívesen segítenek a termékadatok importálásában és hasznos útmutatót is kapunk, hogy miként lehet kezelni a webáruházat és milyen lehetőségek rejlenek benne.