Google első helyre kerülés – Fontos tudnivalók

google első helyre kerülés

Valamennyi cég és egyéni vállalkozó azzal a céllal indít weboldalt, hogy saját magát bemutassa, termékeit vagy szolgáltatását promótálja, nevét megismertesse és jövőbeli partnereket, ügyfeleket szerezzen. Azonban hiába a jól megszerkesztett site, a trendi megjelenés és a hiteles tartalom, ha a Google számára mindez láthatatlan. főkként ha a Google első helyre kerülés a cél. Nehéz úgy megrendelőket találni, ha a keresőbe beírva nem hozza ki vállalkozásunkat találatként. De mi ilyenkor a teendő? Vajon ezek csak apróbb beállítási problémák?

Miért nem találja meg a Google a céges weboldalunkat?

Egyre többen szembesülnek azzal, hogy a tökéletesnek tűnő oldalukra nem érkeznek látogatók, nincsenek új megrendelések és egyáltalán nem termel profitot. Mindeközben az látható, hogy a dolog technikai része elméletileg rendben van, vagyis az oldal domain nevét beírva, valóban betölt, működik és létezik. De akkor mivel van a probléma? Leginkább ahhoz lehetne hasonlítani a kialakult helyzetet, mintha megírnánk egy nagyon jó könyvet, több ezer példányban elkészítené a nyomda, majd haza visszük, és várunk. Adunk egyet-egyet a szomszédnak, a kollégáknak és az összes rokonnak meg ismerősnek. Aztán az ismerősök ismerősei érdeklődnek, talán emiatt el is tudunk adni 1-2 példányt, majd nem történik semmi. Mivel egy szűk körön kívül senki nem tud erről a lenyűgöző kiadványról, senki nem is fog érte jelentkezni. Ahhoz, hogy a könyv eladhatóvá váljon, szükségünk vagy egy kiadóra, aki megfelelő kapcsolatokkal és háttérrel értékesíteni és terjeszteni kezdi, a megfelelő fórumokon megjelenteti és ha igazán nagyot akar vele szakítani, akkor talán még reklámozni is fogja a megfelelő helyeken. De pontosan hol is? Ott, ahol a kereslet találkozik a kínálattal. Irányítottan, tudatosan, a tökéletes célcsoport számára. Hasonló a helyzet a céges weboldaluk kapcsán is. Szükségesek azok a speciális beállítások, amelyek a könyves párhuzamban a kiadót jelentették. Vagyis: amelyek elérhetővé, megismerhetővé teszik majd.

google első hely

Ami nélkül biztosan nem fog működni – Kulcsszavak

Elengedhetetlen tényező a releváns tartalom. Ez több mindent is takar, de elsősorban azt, hogy az a néhány kulcsszó, ami összefüggésben van tevékenységünkkel, kellő mennyiségben és módon – tehát a megfelelő helyen – forduljon elő az oldalunkon. Ha mondjuk asztalosként dolgozunk, konyha-, és szobabútorokat készítünk egyedi megrendelésre, akkor olyan kulcsszavakra kell fókuszálni, amelyekre leendő ügyfeleink is keresni fognak. Tehát például a blogbejegyzéseinkben a „konyhabútor”, „nappalibútor”, „bútor”, „egyedi bútor” stb. keresőszavakra érdemes hangsúlyt fektetni. Ezek köré célszerű felépíteni a szövegeket, hiszen ezek alapján fognak megtalálni bennünket. Éppen ezért olyan fontos céges blogot indítani, hiszen egy-egy bejegyzéssel növelhetjük a kulcsszavak számát, amit a Google érzékelni fog. Ezzel még koránt sem biztos, hogy a találati lista elejére fog tenni bennünket, jó esetben csak tudni fog róluk. A kulcsszavak pontos elhelyezkedését, számát, kiemelését (SEO-zását) azonban már érdemes szakemberre bízni, hiszen olyan aprólékos és különös figyelmet igénylő munka, amelyet mi magunk, laikusként szinte biztosan nem tudunk megoldani.

Az oldalunk sebessége – Ami nekünk éppen ideális, az a Google-nek lehet, hogy lassú

Az közismert tény, hogy a felgyorsult világunkban, ha egy website néhány másodpercnél több ideig tölt be, akkor azt nagy eséllyel meg sem várják a látogatók. Ha túlzottan körülményesnek ítélik meg a rajta való böngészést, egészen egyszerűen tovább állnak. Mi pedig potenciális vásárlókat veszítünk ezzel. Vagyis a tárhelyszolgáltató kiválasztása legalább annyira lényeges, mit magának az oldalnak a minőségi kivitelezése. De tegyük fel, hogy ezzel nincs probléma. Tegyük fel, hogy az ismerősünk is remek munkát végzett és kellő gyorsaságú a website-unk. Ha újabb és újabb blogbejegyzéseket írunk – vagyis növelni akarjuk a kulcsszavak számát -, de túl nagy méretű képeket használunk, ha a tartalmakat nem tömörítjük, akkor sajnos pont ellenkező hatást érünk el, vagyis hátrébb pozícionáljuk magunkkal a találati listán. Ennek az az oka, hogy az emberek a megbízható, jól működő, kellően gyors oldalakat kedvelik és ehhez az elváráshoz igazodott Google is. Tudjuk vajon, hogy mit is jelent egy tömörített szöveg? Vajon a képnél tényleg a pixelszám a fontos? Vajon tényleg be tudjuk mindezt magunk is állítani?

keresőben első hely

Linképítés – Tudod, hogy mit jelent és miért nem hagyható ki?

Számos tényező mellett rendkívül fontos, hogy legyenek linkek az oldalunkon. Hogyan tudunk idővel újabbakat beletenni? Blogbejegyzésekkel. A szövegünkben szinte folyamatosan elhelyezhetünk visszautalásokat a már korábban publikált témáinkra, amelyek növelik a linkek számát. Vagyis használhatunk úgynevezett belső linkeket, amelyek a saját oldalunk egy másik menüpontjára vagy tartalmára mutatnak. Ugyanakkor szükség van külső linkekre is, hogy kellően „interaktívnak” látszódjunk a Google számára. (Ismét a Google, hiszen neki akarunk mindenáron megfelelni.) Mik lehetnek ezek a külső linkek? Akár egy témába vágó cikk egy weboldalon, egy hasonló megfogalmazású vlogbejegyzés a nagy videómegosztó oldalakon stb. Szinte bármi, ami számunkra valamennyire releváns és be tudjuk illeszteni.

Meg tudom ezeket egyedül is csinálni?

Ahhoz, hogy érdemlegesen fejleszteni tudjuk céges weboldalunk hatékonyságát és elérhetőségét megfelelő leírásra van szükség, amelyet egy adott helyen kell beállítani. Nem lehet elhagyni a Call to action szekciót, a címkefelhők használatát, a kulcsszavakat, a képeknél a helyettesítő szövegeket, a http helyett a https-t stb. Ezek csak néhány nagyon alapvető tényezők, amelyek óriási szerepet tudnak játszani egy oldal sikerességénél a számos egyéb, itt nem említett mellett. Ha ezeket helyesen korrigáljuk, még közel sem biztos, hogy a Google-nál teljes sikert érhetünk el. Ahhoz pedig, hogy a találati lista elejére vagy legalább a második-harmadik oldalra soroljon, még sok minden szükséges. Ezeket a legnagyobb önszorgalommal sem fogja tudni beállítani az, aki nem ezzel foglalkozik napi szinten. Meglehetősen sok tapasztalat és hozzáértés kell. Ellenkező esetben csak az időnket és az energiánkat fogjuk vesztegetni, vélhetően teljesen sikertelenül. Többet veszíthetünk, mint amennyit nyerhetünk, ha nem profikra bízzunk a munkát.